Kuyruk Sokumu Ağrısı

Kuyruk sokumu, omurganın en alt ve uç kısmını ifade eder. Halk arasında “kuyruk kemiği”, “poçük, poçik kemiği” olarak da bilinir.

Poçik kemiği olarak bilinen bu bölge sacrum ve bel omurlarına bir eklem ve bağlarla bağlanmıştır.

Kuyruk sokumu ağrısı en yaygın görülen sağlık şikayetlerinden biridir.

Sert bir zemine düşme, doğum sırasında o bölgenin hasar görmesi gibi nedenler sonucu kuyruk sokumu ağrısı olabilir.

Oldukça ızdıraplı ve acılı olan bu ağrının bazı tedavileri vardır. Ancak birçok tedavi ağrıyı azaltmayı hedefler.

Kuyruk sokumu ağrısı tedavisinde proloterapi oldukça etkili ve başarılı bir yöntemdir.

Proloterapi, sadece ağrıyı dindirmez, ağrıya neden olan bağ( ligament) ve eklem hasarını onarır ve bu sayede kalıcı bir kuyruk sokumu ağrısı tedavisi sunar.

Kuyruk Sokumu Neden Ağrır?

Kuyruk sokumu, bel kemiğinin son noktası olan koksiks kemiği olarak bilinen, 2-5 kemiğin birbirine bağlanması ile meydana gelen üçgenimsi  kemik yapısıdır.  Temel görevi tendon, kas ve doku arasındaki bağlantının sağlıklı olmasıdır. Vücudun oturma pozisyonu için büyük rol oynar.

Kuyruk sokumu bölgesinde meydana gelen ağrıya koksigodini denir.

Koksigodini nedenleri arasında düşme, o bölgeye darbe, doğum yapmak, bazı hastalıklar vardır.

Kuyruk Sokumu Ağrısı Neden Olur?

Kuyruk kemiği ağrısı olarak da bilinen bu şikayetin birçok nedenleri vardır. Bu ağrının başlıca nedenleri şunlardır:

Travma

Travmalar, kuyruk sokumu ağrısı  nedenlerinin başında gelir.

Sert bir zemin üzerine, yarı oturur vaziyette düşmek kuyruk kemiği bölgesinde olan bağlar (ligament), eklem ve kuyruk kemiğinde hasara neden olur. Bu hasar sonucu bölgede inflamasyon ve ağrı meydana gelir.

Doğum

Doğum yapan kadınlar arasında yaygın görülen bir şikayettir.  Doğum sırasında bebeğin başı kuyruk sokumu kemiği üzerine baskı yapabilir. Bu baskı sonucu bölgedeki bağlar ve eklemlerde hasar meydana gelebilir, ağrı oluşabilir.

Nadir de olsa bazı doğumlarda kuyruk sokumu kemiği kırılabilir. Bazı jinekolojik hastalıklara da  koksigodini oluşmasına neden olur.

Kuyruk sokumu kemiği üzerine baskı oluşması

Kuyruk sokumu üzerinde uzun süre baskı oluşması sonucu ağrı meydana gelebilir. Sert zeminde uzun süre oturur pozisyonda durmak, kuyruk kemiğinin uzun süre sert bir zemine dayalı olması sonucu yaşanan baskı, uzun süre araba kullanmak, at binmek, uzun süre ayakta olmak  gibi durumlar sonucu kuyruk sokumunda baskı meydana gelir ve ağrıya neden olur.

Uzun süre baskı sonucu oluşan ağrı çoğu zaman geçici olur. Ancak baskının sürekli olması, inflamasyon ve ağrının yeterli kontrol altında tutulmaması sonucu ağrı kalıcı olabilir.

Tümör ve enfeksiyon

Tümör ve enfeksiyonlar kuyruk sokumu ağrısına neden olan nadir durumlardır. Bölgede meydana gelen ağrının diğer sebepleri ekarte edildikten sonra tümör ve enfeksiyon, kemik zarı iltihaplnaması  ihtimali mutlaka kontrol edilmelidir.

Kilo

Kişinin kilosu kuyruk kemiğine yapılan baskıyı belirler. Kişinin olması gereken kilodan fazla yada az kiloda olması kuyruk sokumu kemiği bölgesinde ağrıya neden olabilir.

Diğer nedenler

• Yanlış pozisyonda uzun süre oturmak sinir sıkışmasına ve kuyruk sokumu ağrısına neden olur.
  • Bazı cerrahi işlemler, bel fıtığı gibi hastalıklar koksigodini nedenleri arasındadır.
  • Ağır eşya kaldırmak, uzun süre hareketsiz kalmak, pelvik tabanda oluşan hasar diğer nedenler arasında yer alır.

Kuyruk Sokumu Ağrısı Kimlerde Olur?

Kuyruk sokumu kemiğinde görülen ağrı erkeklere göre kadınlarda daha fazla görülür.

Kadınlar anatomik yapı nedeniyle daha geniş kalça kemiğine sahiptir. Bunun sonucu oturdukları vakit kuyruk kemiğine daha fazla yük ve baskı biner.

Ayrıca kadınların kuyruk sokumu kemiği daha dışarı dönüktür. Bunun sonucu travmalara karşı daha az korunur, bölgede daha fazla hasar oluşur.

Hamilelikte Kuyruk Sokumu Ağrısı Neden Olur?

Hamile kadınlarda bebeğin baskı yapması sonucu kuyruk sokumu bölgesinde ağrı meydana gelebilir. Gebeliğin ilk döneminde başlayan bu ağrı gebelik ilerledikçe şiddetini artırabilir.

Vücudu doğuma hazırlayan hormonal değişimler bunun bir nedenidir.

Vücudu doğuma hazırlamak amacıyla doğum kasları ve eklemler hormonal değişimle gevşer. Bunun sonucu kuyruk kemiği yerinden kayabilir ve ağrıya neden olabilir.

Hamilelikte görülen kuyruk sokumu ağrısının başlıca nedenleri şunlardır:

• Hormonal değişimler sonucu kuyruk kemiğinin kayması.
  • Hapşırma ve öksürme gibi zorlayıcı hareketler.
  • Ağır yük kaldırmak.
  • Kabızlık.
  • Cinsel ilişki.
  • Kuyruk kemiği üzerine düşmek, darbe almak.
  • Zor doğum.

Kuyruk Sokumu Ağrısı Tedavisi

Kuyruk sokumu ağrısı için, ağrı kesici, soğuk ve sıcak uygulama, uzun süre oturmaktan uzak durma, kortizon gibi birçok farklı tedavi yöntemleri vardır. Bu yöntemler çoğunlukla ağrıyı kesmek gibi geçici çözümler sunar.

Kuyruk sokumu kemiği arası tedavisinde manüpülasyon yöntemi kullanılır. Manüpülasyon yönteminde yerinden çıkan kuyruk kemiği kayropraksi yöntemiyle yerine oturtulur.

Bu yöntem sayesinde anatomik düzelme sağlanır ancak hasar görmüş eklem ve bağlar onarılmaz.

Proloterapi ile Kuyruk Sokumu Ağrısı Tedavisi

Proloterapi, kuyruk sokumu ağrısına neden olan eklem ve bağ hasarını onarır, kalıcı tedavi sağlar. Bu tedavi yönteminde ağrı oluşan bölgeye enjeksiyonlar yapılır. Yapılan  enjeksiyonlar sayesinde kontrollü bir inflamasyon meydana getirilir. Bu sayede hasar oluşan bölgeye  iyileşme ve tedavi sağlayan hücreler gönderilir.  Bu hücreler sayesinde hasar görmüş eklem ve bağlar eski sağlığına kavuşur. Proloterapi yöntemi kuyruk sokumu ağrısına kalıcı ve kesin çözüm sunar.

Proloterapi tedavisinde kullanılan enjeksiyonlar kortizon içermez.